8 Ekim 2020 Perşembe

Yanılsamalar, karmaşalar..



(YouTube' da bazı çevirilerin altına yazdığım ufak notları blog sayfasına da eklemek istiyorum, eğer olur da kanal kapatılma tehlikesiyle karşı karşıya kalırsa diye bazı yazıların burada bulunmasını istedim.) 


9 Ağustos 2018


Hiç düşündünüz mü? aslında tüm bildiklerinizin yanlış olabileceğini? tüm bu dünyanın işleyişinin, politikanın ve bilinen pek çok tarihi bilginin yanlış olabileceği ihtimalini? tarihte isimlerini göremediğimiz belki on belki yüz binlerce gizli kahramanın olabileceğini?



 
Bu ihtimaller bana Braveheart' filmindeki William Wallace'a ait şu sözü hatırlatır.. "İngiliz tarihçiler benim bir yalancı olduğumu söyleyecekler ama tarih, kahramanları asanlar tarafından yazılıyor." Hiçbir zaman hiçbir şeyi kesinlikle biliyormuş gibi görmek ya da savunmak çok yanlış diye düşünüyorum.. bu konularda yine en mantıklı olanın da okumak olduğunu bilmek gerekiyor.. hem de tek taraflı kaynaklara sıkışıp kalmaktansa farklı kaynakları- görüşleri dikkatlice okuyarak analiz edebilmeli insan, asla her duyduğuna kolayca inanmamalı.. zaten insan zamanla belli bir bilgi birikimine ulaştığında okuduklarının kendince anlamlı- anlamsız ya da eksik gelen yerlerini fark edebiliyor.. dikkat etmek gerçekten çok önemli çünkü unutmamak gerekiyor ki; cahilliğin bir sonu yok.. Bir ülkeyi savaşmadan yenmek, ancak o ülkenin cahil bırakılmasıyla olabilir.. 

Yazıyı Mustafa Kemal Atatürk'e ait bir alıntı ile bitirmek istiyorum. "Gerçek kurtuluş ancak cehaletin ortadan kaldırılmasıyla olur. Cehalet kaldırılmadıkça toplum yerinde kalıyor demektir, yerinde duran bir şey ise geriye gidiyor demektir."




Antimatter - Everything You Know Is Wrong' 





https://www.youtube.com/watch?v=60NSmWwF7Mc&ab_channel=ironicl3


5 yorum:

  1. Sevgili ironicl3 , öncelikle halinizi hatrınızı sorarak başlayayım nasılsınız, iyi olduğunuzu umuyorum.
    Yazınıza gelince kanaldakileri yazma fikri çok hoş , zaten kanalınız da beni ziyadesiyle etkileyen ve düşündüren sözlerle dolu. Ben kendi adıma çok mutlu oldum bu karara.
    Bildiğimiz her şeyin yanlış olabileceği fikri beni her seferinde sıfır noktasına taşıyor bu da benim için hiç var olmamak demek. Bunu nasıl aşabileceğimi bilemiyorum ..
    Ve son olarak çokk teşekkürler zaman ayırıp yazınızı paylaştığınız için..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim öncelikle- her şey yolunda demek istiyorum. bazı yazıların burada saklanmasını ve burada kalmasını istedim herhangi bir ihtimale karşı..
    ne yazık ki şüpheci olmak da gerekiyor bu hayatta- özellikle günümüz çağında internetin bu kadar yaygın oluşuyla birlikte yalan bilgi de çok kolay ulaşabiliyor zaman zaman bizlere..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız internetin bize eksileri çok fazla bu konuda katılıyorum.
      Ama keşke içinizden gele gele "her şey yolunda " deseydiniz, sizin adınıza daha mutlu olurdum. Ama elimizden sadece yazmak ve okumak geliyor biliyorum ki..

      Sil
    2. Hayat, bilmiyorum sürprizlerle dolu yine de. Güzel dileklerinize minnettarım, sevgiyle kalın..

      Sil
    3. Karşınıza tüm umutlarınıza iyi ki dedirtecek bir sürpriz çıkar en yakın zamanda umarım ..
      Siz de sevgiyle kalın Allah'a emanet olun..

      Sil